2012. december 24., hétfő

Es ujra minden kezdodik elorol...

Miota nem irtam rengeteg minden tortent, csak nem akartam semmit elkiabalni amig nem volt biztos, illetve meg magam sem fogtam fel, hogy mik tortentek megint, nagyon nagyon gyorsan es hirtelen.

Miutan beregisztraltam az ugynokseghez eltelt par nap, talan egy het is, mire az elso emailt megkaptam, hogy van erdeklodo csalad. Rogton ketto is.
Az elso csalad London egyik kulvarosaban lakott, 2 kisfiuval, 1,5 eves es 4 evesek lehettek, pontosan mar nem is emlekszem. A szulok dolgoztak egesz nap, viszont a gyerekek reggeltol delutanig bolcsibe lettek volna, csutortok kivetelevel mikoris egesz nap otthon kellett volna lennem veluk napi 12oraban kb, de pentektol vasarnapig szabad lettem volna. A profil leirasuk tetszett, de nem voltam teljesen elajulva a fiuktol... Majd egyik nap megcsorrent a telefonom, es valamiert hirtelen a szamot sem neztem csak felvettem, nem ertettem ki beszel, azt hittem valaki szorakozik, de nem mert a csalad hivott, hogy beszelni szeretnenek velem. Olyan 10 percet beszeltunk, elmondtak ugyanazt amit a profilukba mar egyszer olvastam, aztan volt par kerdesuk. Igazabol szimpatikusnak tuntek telefonon keresztul, de nem akartam elsietni semmit. Vegul a nagy gondolkodasomban irtak, hogy talaltak valakit Londonban, szoval nem engem valasztottak...bevallom megkonnyebbultem.

A masodik csalad Londonba lakik, a kozponttol fel orara. Ket gyerek van, egy baba F, aki 1 honapos, illetve az 5 eves lany, O. Anyuka, S ottohn van a babaval, apuka, J dolgozik, kislany pedig oviba jar. A kislannyal kene foglalkoznom, suliba vinni elhozni, exrta progik suli utan jatek vacsi agy stb...A kisbabaval nem lenne sok dolgom, hiszen azert van otthon anyuka, napi 7 ora munka lenne, reggel meg delutan egyutt, napkozbe teljesen szabad lennek, illetve a hetvegeken is. Eloszor ebben sem voltam biztos, megijedtem a babatol, de a kislanynak orultem, tetszik, hogy tobb lenne a szabadidom es lenne idom iskolaba is jarni..
Viszont naluk az elso pillanattol kezdve lattam, hogy akarnanak, egyszer Skype oltunk de utana mar rogton irtak, hogy dontottek, szeretnek, ha hozzajuk koltoznek januarban.
De hogy ne legyen minden ennyire mesebeillo, voltak pillanatok, mikor majdnem nemet mondtam. Az elso, hogy azt mondtak, hogy akkor vegyem meg a jegyem magamnak, ami karacsony kornyeken legalabb a duplaja, ha nem a triplaja most, tehat megirtam nekik, hogy ezt en nem tudom vallalni, de nem telt el 2 ora rogton irta anyuka, hogy akkor o megveszi nekem, hiszen igazam van, ez az idoszaka az evnek mikor a jegyek ara az egekben jarnak...
A masodik dolog, hogy ebbe a programba kotelezo, hogy valamilyen nyelvi kurzuson reszt vegyek, amit ok a beszelgetesunknel megjegyeztek, hogy nem lenne ra szuksegem, de mivel muszaj, magamnak fizessem ki akkor. Hat ez nem igy mukodik, nincs szuksegem, hogy ujra ESL kurzusra jarjak, foleg nem penzert, ugyhogy mondtam, hogy ha mar elkezdem ezt, legyen valami ertelme, egy college-ba jarnek, ahol kesobb orakat is felvehetek.
Rogton belevetettem magam az angol felsooktatasba, milyen iskolak vannak, milyen feltetelekkel, menyi penzert stb stb, igy talaltam egyet olyan fel orara a haztol, ahol januar elejetol kezdodik egy angol tanfolyam, ami utan egy vizsgaval igazolni tudom, hogy megfelelo az angol tudasom, igy szeptembertol mar orakat is fel tudnek venni, mint international student. Anyuka segitokeszen felvette az iskolaval a kapcsolatot, es elkuldte az elerhetooseguket. Emailbe irtam is a sulinak, es a no azonnal elkuldte a placement testet, amit mar Amerikaban is ki kellett toltenem, ami a felvetelit jelenti. A valaszaim 100%osak lettek, igy csak heti ket alkalommal kell bejarnom, es ha minden jol megy marciusra egy Cambridge-i felsofoku nyelvvizsgam is lesz, es ezzel a papirral a szeptemberben indulo kurzusokra is felvetelizhetek.

Tehat jnauar 5-en delutan indulok is, kovetkezo hettol mar suliba is fogok kint jarni, es Londonba fogok lakni, valahogy ennel jobbat nem is kivanhattam volna...Egyszer mar volt egy tokeletes evem, egy tokeletes csaladnal a tokeletesen aranyos es imadnivalo gyerekeimmel, ez mas lesz most.

Ket hetem van itthon, miota haza jottem 4 honap telt el, feltoltodtem, sokkal megfontoltabb, korultekintobb vagyok, tanultam a hibaimbol,es most ujra itt allok eletem masodik nagy kalandja elott.
Hogy felek-e? Nagyon. Sokkal jobban, mint 1,5 eve Amerika elott. Vagy talan inkabb egy masfajta felelem van most bennem. Hiszen tudom mi var ram, mire szamitsak, mire figyeljek, hogy banjak a gyerekekkel, hogy veszeljem at a csaladom hianyat, de azt nem tudom, hogy viselkedjek felnottkent, es probaljam a sajat jovomet szemelott tartani. Nem egy evre vagy kettore tervezek, hanem egy eletre, tudom, hogy kint kell megtalalnom mindent, amit itthon nem tudtam eddig es ezentul sem tudnek. Nyilvan tudom, hogy orok eletemre nem lehetek au pair, de kezdetnek tokeletes.


Tehat van meg 12 napom itthon, a csaladommal toltok minden percet illetve a barataimmal, es utana ujra magam mogott hagyok mindent, mindenkit.
Addigis legyen mindenkinek boldog karacsonya, az uj evben talalkozunk :)

Zsuzsi

2 megjegyzés:

  1. Szia Zsuzsi, olvastam a másik blogodat is, ezt is fogom :)

    Mi újság van veled? Az első benyomások az új helyről? Család kedves?

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsi! Nekem úgy tűnik ,hogy felelősségteljesen gondolkodsz...máris megvannak a tervek amiket véghez fogsz vinni a jövődért! ne aggódj szerintem nagyon jó úton haladsz! puszi

    VálaszTörlés